Topwerkgever: ParkeerService wint de Gouden Vuurtoren

ParkeerService maakt parkeren makkelijker. Steeds meer gemeenten kiezen voor ParkeerService als samenwerkingspartner voor het parkeren. ParkeerService groeit en ziet de medewerkers als de kern van het succes. Zelfs in de groeiende organisatie nam de medewerkertevredenheid in 2012 sterk toe. Daarmee won ParkeerService de Gouden Vuurtoren, de prijs voor de grootste stijging van de medewerkertevredenheid.

Tegen de stroom op

In 2012 kregen veel organisaties te maken met krimp en een dalende tevredenheid van de medewerkers. ParkeerService roeide juist tegen de stroom op: ParkeerService ging de samenwerking aan met steeds meer gemeenten en het personeelsbestand groeide met 30%. Dat de tevredenheid bleef stijgen komt volgens P&O medewerkers Martine Statema en Lianne Eigenberg door de blijvende aandacht voor de medewerkers.

Betrokkenheid

Door de snelle groei van Parkeerservice is het belangrijk om aandacht te besteden aan de betrokkenheid van medewerkers. Lianne Eigenberg: ” Allereerst hebben we voor alle nieuwe medewerkers een introductiedag ontwikkeld en komen we regelmatig met z’n allen bij elkaar.” Ook directeur John van Dijk benadrukt het belang van betrokkenheid en open communicatie. Hij bezoekt bijna maandelijks de gemeenten en garages. “Laatst kreeg ik nog van een medewerker in een garage op mijn kop; hij had mij al een maand gemist in de garage”, zegt John van Dijk lachend. Martine Statema wijst op de onderlinge binding: “Op de laatste personeelsbijeenkomst hebben we een quiz gedaan over ParkeerService. Medewerkers van verschillende locaties zaten bij elkaar aan tafel en raakten zo met elkaar in gesprek. Het leuke is dat medewerkers elkaar nu veel gemakkelijker aanspreken.”

Werkvloer

“Goede ideeën komen van de werkvloer en daarom moet je goed naar medewerkers luisteren” zeggen Martine Statema en Lianne Eigenberg. Ze waarderen de platte organisatie en de korte lijnen. “Dat willen we zo houden. Binnenkort zullen medewerkers van kantoor ook vaker meelopen in de gemeenten. Zo houden we de afstand tussen kantoor en de garages minimaal”.

Uitdagingen

ParkeerService blijft de komende jaren groeien en dat betekent (extra) werk aan de winkel voor de afdeling P&O. Lianne Eigenberg: “We zijn bezig met het invullen van Talentmanagement. Tijdens de planningsgesprekken geven medewerkers aan wat ze willen leren. Daar willen wij ze graag in faciliteren. We willen blijven luisteren naar de medewerkers en oog houden voor de werkdruk. Want het medewerkersonderzoek liet zien dat werkdruk een aandachtspunt is.”

Gouden Vuurtoren

De Gouden Vuurtoren is de prijs die de MonitorGroep jaarlijks uitreikt aan de organisatie met de grootste stijging van de medewerkertevredenheid. In 2012 hebben 64 organisaties de TevredenheidsMonitor ingezet waarvan 36 met een herhalingsmeting. Van alle organisaties met een herhalingsmeting liet ParkeerService de grootste stijging zien. De Platina Vuurtoren voor de stijging over meerdere metingen, ging naar Biohorma. De vuurtoren staat symbool voor het monitoren. Na de sterren is een vuurtoren het oudste informatiepunt en een baken waarop de koers wordt bepaald.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*