Communicatie                                      

Draagvlak creëren 

Een onderzoek waarbij de medewerkers écht betrokken zijn heeft de meeste impact. Goede communicatie helpt hierbij. Een heldere aankondiging (via een kick-of en/of aankondigingsbrief) zorgt bijvoorbeeld voor een hogere respons. En dat geeft weer kracht aan de resultaten. Verder vergroot ons promotiemateriaal (posters, banners, kaarten) het enthousiasme om de vragenlijst in te vullen en de betrokkenheid van de medewerkers bij de TevredenheidsMonitor. De meeste organisaties vinden het waardevol als we ook na het onderzoek helpen bij de communicatie van de resultaten. Een presentatie en/of een samenvatting van de resultaten, altijd op een manier die past bij uw organisatie.

 

Communiceren van het onderzoek

Op de volgende manieren vergroten we de betrokkenheid bij het onderzoek en de resultaten:

Meedenken
Medewerkers (bijvoorbeeld een werkgroep of OR) kunnen hun input geven voor de vragenlijst.

Kick-off bijeenkomst
Medewerkers maken kennis met de MonitorGroep, informatie over het onderzoek en anonimiteit.

Aankondigingsbrief
Met behulp van onze voorbeeldbrieven kondigt u het onderzoek gemakkelijk en goed aan.

Promotiemateriaal
Posters, banners, kaarten: het onderzoek is niet te missen!

Uitnodiging om mee te doen aan het onderzoek
Via e-mail of per post, iedere medewerker ontvangt van ons een bondige, aantrekkelijke uitnodiging.

Herinneringen
Met de herinneringen tijdens het onderzoek vergeet niemand om mee te doen.

Helder resultatenrapport
Het onderzoek is er voor alle medewerkers. Daarom is ons rapport helder en krachtig. Gewoon voor iedereen goed leesbaar.

Presentatie(s) van de resultaten
Nadat de resultaten bekend zijn, wilt u deze natuurlijk delen met de medewerkers. Een presentatie door de MonitorGroep  geeft alle medewerkers een duidelijk beeld van de resultaten op hoofdlijnen.