Time to review!
Beoordelen, het blijft spannend! Stiekem zijn we toch altijd een klein beetje bang voor slecht nieuws of kritiek, terwijl goede feedback ons juist heel erg kan helpen in onze ontwikkeling. Het moet dan wel zorgvuldig en eerlijk gebeuren, want anders hebben beoordeling en feedback geen zin of werkt het zelfs averechts. Maar als we onze beoordeling goed onderbouwen en de juiste snaar weten te raken bij de ontvanger, is het dé manier om medewerkers te laten groeien en van uw organisatie een lerende organisatie te maken. Het mooie van goed beoordelen en feedback geven is: iedereen kan het leren! Daarom heeft het een plaats in onze vragenlijst.
Inhoud
Als we begrijpen hoe onze beoordeling tot stand is gekomen, zijn we veel sneller geneigd om er iets mee te doen dan wanneer we er niets van snappen. Dit geldt ook voor de eerlijkheid ervan, want als we vinden dat we onredelijk zijn beoordeeld dan zorgt dit voor weerstand in plaats van vooruitgang, en dat is nou juist wat je niet wilt! Feedback is een supermiddel om medewerkers te helpen om beter te worden in hun werk, daarom focussen we ons met de TevredenheidsMonitor op de duidelijkheid en de eerlijkheid van beoordeling.
Module
Hoeveel impact heeft uw beoordeling en feedback en hoe kan dit worden vergroot? Waar hebben uw medewerkers behoefte aan op dit gebied? Als u meer wilt weten over hoe uw organisatie beoordelen en feedback geven kan verbeteren, kunt u de basisvragenlijst uitbreiden met vragen uit de ThemaModule Beoordeling & Feedback. Hierin komen onder andere de volgende onderwerpen terug:
- Beoordelingscriteria
- Effecten van feedback
- Vorm en frequentie van feedback
- Suggesties en verbeterideeën