Klantcase: Bouwen met nog meer tevredenheid

Bij bouw- en timmerbedrijf De Groot Vroomshop is het medewerkertevredenheidsonderzoek wel in hele goede aarde gevallen. “Het is prachtig wat je allemaal kunt realiseren met de uitslagen van de TevredenheidsMonitor. En het is geweldig om te doen!” constateert Janny Hendriksen, hoofd P&O.

Op de agenda
Bij De Groot Vroomshoop werd in 2011 voor de eerste keer een medewerkertevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Voor de twee directeuren Gerard Beltman en Willy Pigge was het vooral een middel om de medewerkers aan het woord te laten. Janny Hendriksen ging met de resultaten aan de slag.
“Na anderhalf jaar hadden we de eerste doelen zeker bereikt”, aldus Janny Hendriksen. Een wens van de medewerkers was betere en meer toegankelijke informatievoorziening. “Hier is hard aan gewerkt. De medewerkers kunnen nu allemaal inloggen op het intranet, zowel thuis als op het werk en de reacties zijn positief. Het intranet houdt iedereen op de hoogte over hoe het ervoor staat met de nieuwe projecten maar ook is er ruimte voor de leuke nieuwtjes, zoals geboortes, felicitaties en foto’s van bijvoorbeeld het personeelsfeest. Foto’s van projecten worden zowel op Intranet gezet als gedeeld onder de medewerkers die er op dat moment mee bezig zijn.”

Luisteren en verbeteren
Verder is er een goede start gemaakt met functioneringsgesprekken binnen de productie. Nog niet alle afdelingen zijn aan de beurt geweest, maar dat staat binnenkort op het programma. “Het is even een tijdsinvestering geweest, maar zó leuk om te doen. Het heeft ons waardevolle informatie opgeleverd. We hadden 5 vragen opgesteld, die van tevoren aan iedereen voorgelegd. Aan de hand van de vragen zijn we het gesprek in gegaan. Alle acties op een A4 gezet en daarna zijn we gelijk gestart met het inzetten van verbeteringen.”

Toekomstproof: koers bepalen
Naar aanleiding van het MTO kwamen ook toekomst en koersvastheid van De Groot Vroomshoop ter sprake. Als reactie hierop hebben we in eerste instantie met alle MT-leden, afdelingshoofden en stafmedewerkers de missie en visie geformuleerd. Vervolgens hebben de werkmaatschappijen hierop voortgeborduurd. “Dankzij de input van de medewerkers staan de missie en visie goed in verbinding met waar het binnen De Groot Vroomshoop echt om gaat.”

Energie
“Het mooiste vind ik eigenlijk nog de functioneringsgesprekken met de productiemedewerkers. Zij waardeerden dat enorm en het is geweldig om te zien dat de mensen van de werkvloer vaak de beste oplossing hebben. En die oplossing is vaak ook nog eens simpel en niet kostbaar! De uitkomsten van het medewerkerstevredenheidsonderzoek hebben veel op gang gebracht en het is prachtig om daaraan te werken!”

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*