Topwerkgever: Biohorma

Meer dan een kwart van de Nederlanders heeft Echinaforce (merknaam A. Vogel), het meest bekende product van Biohorma in huis. De zorg voor vitale en gezonde mensen heeft Biohorma niet alleen voor klanten maar ook voor de eigen medewerkers.

En dat vertaalt zich terug in een hoge tevredenheid van de medewerkers: gemiddeld waarderen medewerkers hun werk met een 7,9 en zijn ze op alle aspecten bovengemiddeld tevreden. Biohorma haalt daarmee voor de derde keer op rij de titel TopWerkgever en blijft records breken.

Biohorma is TopWerkgever

‘Samen nadenken over Biohorma is voor ons essentieel om te blijven verbeteren.’, aldus Jorina Weenink.

Diepgeworteld

Het medewerkersonderzoek is bij Biohorma diepgeworteld. ‘In onze strategie stellen we concrete doelen op het vlak van goed werkgeverschap en organisatie. Dit maakt inzichtelijk waar we de volgende periode op sturen. De resultaten uit het MTO maken inzichtelijk of alle doelen zijn behaald.’ zegt Jorina Weenink, Manager P&O.  De gemiddelde respons van zo’n 90% toont aan dat ook de medewerkers graag feedback geven en meedenken.

Boven verwachting

Onlangs presenteerde Pim Stalenhoef, onderzoeker bij de MonitorGroep, de resultaten aan het Managementteam. Het intensieve SAP implementatie traject bij Biohorma en de samenwerking met het moederbedrijf Bioforce, maakte de nieuwsgierigheid naar de resultaten extra groot. Zou het de tevredenheid van de medewerkers hebben beïnvloed? Maar de resultaten zijn boven verwachting en de medewerkers blijven heel positief.

De goede mensen

Wat verklaart de hoge tevredenheid? Directeur Walborgh Kieskamp: ‘We hebben we een goede club medewerkers en om dat zo te houden besteden we veel aandacht aan opleiding en training.’ Jorina Weenink vult aan: ’Werven en selecteren doen we dan ook heel zorgvuldig. We zorgen voor complementaire teams en we werken met elkaar intensief aan goede samenwerking in het team. Daarmee weten we een goede sfeer te bouwen.’

Mooi werk!

Nieuwe medewerkers zijn vooral enthousiast over de inhoud van het werk. In de tuinen werken mensen met passie voor de natuur.’ aldus Kieskamp. Ons bezoek aan de tuinen –  waar het overgrote deel van de planten en kruiden wordt geteeld voor A. Vogel producten – bevestigt dit. Daar treffen we Johan Schenk. Hij vertelt vol trots over de bloemen en de zorg die hij aan de tuin besteedt.

Biohorma medewerkers Johan Schenk, trots op ‘zijn’ tuin

Biohorma medewerker Johan Schenk, trots op ‘zijn’ tuin.

Wat is het geheim?

Wanneer we benadrukken dat Biohorma significant hoger scoort dan andere organisaties, reageert directeur Walborgh Kieskamp: ‘Voor ons is het eigenlijk gewoon en vanzelfsprekend dat we op deze manier met de medewerkers omgaan’.

Biohorma - Platina Vuurtoren 2016

 

Kijk ook hier

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*