Klantcase: 3 vragen aan: Petra de Boer-Kooman, HR Officer

Bij Ampelmann werken zo’n 100 hoogopgeleide jonge technici dagelijks aan veilige offshore-toegangsoplossingen. Zij maken bijvoorbeeld loopbruggen voor een veilige toegang vanaf een bewegend schip naar offshore constructies.

Daarnaast werken nog zo’n 100 medewerkers offshore om de toepassingen van Ampelmann veilig te installeren, beheren en gebruiken. De oplossingen en diensten van Ampelmann worden over de hele wereld toegepast. De organisatie is opgericht in 2008 en is nog steeds sterk groeiend. Wij stelden HR-officer Petra de Boer-Kooman drie vragen over het MTO onder alle ‘onshore’ medewerkers bij Ampelmann.

1. Wat vond je de leukste reactie of uitslag uit het MTO bij Ampelmann?

Het is leuk dat er in het onderzoek een vergelijking wordt gemaakt met andere organisaties, als dan blijkt dat jouw organisatie op veel punten ver boven het landelijke gemiddelde scoort is dat natuurlijk goed nieuws. Als HR Officer vind ik het extra bijzonder dat we hoog scoren op de volgende punten: “Ik ben er zeker van dat mijn baan binnen deze organisatie blijft bestaan” & “Iedereen binnen deze organisatie wordt gelijk behandeld”. En dat 100% van de medewerkers Ampelmann een fijne organisatie vindt om voor te werken. Dan heb je toch het gevoel dat je goed bezig bent!

2. Op welk resultaat uit het MTO ben je het meest trots?

Onze medewerkers zijn gelukkig erg positief over werken bij Ampelmann, 97 % heeft dit zelfs beloond met een 8! Dit is een resultaat om trots op te zijn en we hopen in 2014, ondanks de groei en de professionalisatieslag, hetzelfde resultaat te behalen. Verder blijkt uit het MTO dat medewerkers het enorm waarderen dat Ampelmann door middel van dit onderzoek op zoek gaat naar verbeterpunten. 89% van de medewerkers heeft dan ook de tijd en moeite genomen om de vragenlijst in te vullen.

3. Welke tip heb je voor je collega HR-managers voor een medewerkersonderzoek?

Betrek alle medewerkers bij het proces. Wij organiseren bijeenkomsten met ambassadeurs van alle afdelingen om uit te zoeken welke vragen er in het onderzoek worden opgenomen. Na de presentatie van de MTO uitkomst, zijn we met de ambassadeurs om tafel gaan zitten. Er is een stappenplan ontwikkeld om verbeterpunten op te pakken. Hierdoor blijven medewerkers enthousiast en betrokken.

Lees meer over Ampelmann

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*