Klantcase: 3 vragen aan: Daniëlle Prent, HR Manager bij Plan

Aandacht voor de tevredenheid van de medewerkers is een vast onderdeel van het HR-beleid van Plan Nederland. De MonitorGroep heeft vóór de zomer het jaarlijkse medewerkertevredenheidsonderzoek afgerond. We stelden drie vragen aan Daniëlle Prent, HR Manager bij Plan. 

1. Wat vond je de leukste reactie of uitslag uit het MTO bij Plan?

Als eerste de enorm hoge respons, 89%, op het onderzoek. Dat zegt echt iets over hoe betrokken onze medewerkers bij Plan Nederland zijn. Dat klopt ook, want uit de resultaten blijkt gelukkig nog steeds dat medewerkers erg betrokken zijn bij de doelstellingen van Plan Nederland en daarom ook bij ons werken. Dit heeft de hoogste positieve score. Dat kom je niet altijd overal zo tegen, maar bij ons wel. We zijn met elkaar trots op Plan Nederland en de doelstellingen waar we voor staan.

 

2. Op welk resultaat uit het MTO of welke verbetering bij Plan ben je het meest trots?

We hebben bij Plan ‘het nieuwe werken’ op onze manier doorgevoerd: #smartworking@plan. De eerste resultaten hebben we gemeten in het MTO. De medewerkers hebben de positieve kanten aangegeven maar hebben ook verbeterpunten genoemd, bijvoorbeeld over de invulling van de werkplekken. Medewerkers ervaren meer flexibiliteit, meer autonomie, een betere aansluiting bij persoonlijke omstandigheden en een sterker eenheidsgevoel. Vooral dit laatste punt vind ik bijzonder. Bij de invoering van #smartworking waren de medewerkers hier nog wat huiverig over. Hoe houd je binding met elkaar én de organisatie? Zo zie je maar: door een eigen aanpak te kiezen, te blijven luisteren, in te springen waar nodig en met een lange adem, blijkt er zelfs meer teamgevoel te ontstaan.

3. Welke tip heb je voor je collega HR Managers voor een medewerkersonderzoek?

Een goede timing is belangrijk. Na een reorganisatie, verhuizing, invoering #smartworking@plan en ICT outsourcing hebben we heel even gewacht. Daarmee hadden medewerkers tijd om aan de veranderingen te wennen en konden we daarna direct de thermometer in de organisatie steken.

En verder: zorg dat HR en het management niet de enige zijn die met de resultaten aan de slag gaan. Wij vragen aan de medewerkers om deel te nemen aan het vervolg- en verbetertraject. Zo staan we er samen voor. Dit maakt het verbeteren makkelijker, zorgt voor draagvlak voor verbeteringen én last but not least: medewerkers brengen vaak verrassende en ook simpele oplossingen voor de aandachtspunten.

Lees meer over Plan Nederland

Leuke cadeaus van Plan in de webshop!

Meer informatie over de TevredenheidsMonitor

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*